Volg deze tips als je gaat verhuizen!

verhuisbedrijf in Den Haag of Rotterdam

Gefeliciteerd! U heeft een huis gekocht. Dat is knap, zeker in deze tijd in de woningcrisis. Het lukt op het moment weinig mensen om een huis te bemachtigen. Gelukkig is het u wel gelukt en nu reist het volgende probleem alweer op: de verhuizing. Iedereen die wel eens een verhuizing heeft meegemaakt, weet dat het ontzettend stressvol kan zijn. De meeste mensen kijken er dan ontzettend tegenop. Echter is dat niet nodig, in dit artikel geven we tips over hoe jij zo goed mogelijk kan verhuizen. Een verhuizing kan namelijk ook ontzettend leuk zijn, u gaat immers naar een nieuw huis toe.

Zelf verhuizen of een verhuisbedrijf inhuren

Het is belangrijk om goed na te denken over hoe je gaat verhuizen. Je kan er voor kiezen om de verhuizing alleen te doen. Dus je huurt een busje en je vraagt bijvoorbeeld familie of vrienden om te helpen bij de verhuizing. Dit bespaart vaak een hoop geld. Echter het is wel een hoop moeite en gedoe. Ook kan het een hoop stress geven, er moet al vaak zoveel gebeuren voor de verhuizing. Sommige mensen kiezen er daarom voor om een verhuisbedrijf in te schakelen, bijvoorbeeld verhuisbedrijf Rotterdam. Zo’n bedrijf neemt dan een hoop werk voor je uit handen. De meeste mensen kiezen voor een lokaal verhuisbedrijf. Zo kunnen ze aan bekenden vragen of het verhuisbedrijf is bevallen. Mensen die in Den Haag wonen, kiezen dan bijvoorbeeld voor een verhuisbedrijf in Den Haag

Een plan maken voor de verhuizing

Als je eenmaal hebt besloten of je zelf gaat verhuizen of dat je een verhuisbedrijf gaat inhuren, moet je een plan gaan maken voor je verhuizing. Als je eenmaal weet wanneer je het huis in kan, kan je een planning gaan maken voor het inpakken van de spullen. Wanneer ga je beginnen en voor wanneer wil je bepaalde dingen afhebben? Zorg dat je ruim op tijd verhuisdozen of opslagruimte paraat hebt. Als je ruim van tevoren een planning hebt, kan je alvast mensen vragen om je te helpen. Het is een handige tip om spullen in ruimtes, waar je niet zo vaak komt, eerst in te pakken. Je kan bijvoorbeeld ruim van tevoren al beginnen met het inpakken van spullen op zolder of in de garage. Vaak kan je ook een hoop spullen in deze ruimtes weggooien, wat later weer een hoop werk schilt. Dit zijn sowieso ruimtes die een hoop uitzoekwerk nodig hebben en daarom is het slim om er mee te beginnen. 

Pak planmatig de dozen in

Het horrorbeeld van elke verhuizer is natuurlijk dat je allemaal dozen hebt en je weet niet wat er in elke doos zit. Je raakt dan allemaal spullen kwijt en als je iets nodig hebt weet je niet waar je het moet zoeken. Pak dit dan ook planmatig aan. Geef elke kamer van je nieuwe huis een nummer. Bedenk welke spullen in welke kamer van je nieuwe huis moeten. Schrijf deze nummers op je verhuisdozen. Ga dan planmatig bij alle spullen na in welke doos ze moeten. Ze kan je makkelijk na de verhuizing de dozen in de verschillende kamers zetten en kan je ze goed en handig uitpakken. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *